środa, 5 sierpnia 2015

Skalny Kwiat


Skalny Kwiat
„Gdybym narodzony był z kamienia, lecz kwiatem zapragnął się stać, nie zrezygnowałbym z marzenia, na szale swe życie mogę dać”

  Brodą starca targał wiatr. Mędrzec stawiał kolejne kroki, przeoczając wrzaski szalejącej burzy. Żywioł nie był mu straszny, lubił jego towarzystwo.
  Świat wydawał się być zamknięty pod kopułą opadających kropli, wszędzie panował półmrok.
  Drewniana laska stukała miarowo o kamienne stopnie, nadając sytuacji niepowtarzalny wydźwięk. Mimo, że Gutyi wielokrotnie już odwiedzał Kurhan Skalnych, za każdym razem pamiętał go inaczej.
  Potężne wybrzuszenie znajdowało się nieopodal miasta. Kamienna skorupa swą wielkością dorównywała wietrznemu krabowi, a jej popękane ściany nierzadko przyrównywano do ludzkiej skóry. Szkarłatny na co dzień odcień powłoki, teraz przybrał brzydką, rdzawą barwę, która swym wyglądem do złudzenia przypominała zastygłą krew.
  W drobnych zagłębieniach zbierała się deszczówka, dając pożywkę dla okolicznych roślin. Tylko nieliczne kwiaty były w stanie wytrzymać równie ciężkie warunki, dlatego darzono je tak wielkim szacunkiem. Płatki Niebiańskich Lilii zdobiły grzbiet pagórka, co świadczyło o bogatej w minerały glebie. Kamienne rośliny wielce ceniono wśród Nikijczyków – były darem od boga.
  - Nawet na naszej przeklętej ziemi rosną kwiaty – prychnął starzec.
  Wreszcie dotarł do celu.
  Na środku Kurhanu znajdował się wiekowy obelisk, a na nim wyryto sentencję:
„Nasze czyny są wieczne,
I piękne jak skalny kwiat,
Nie uratowałem świata,
To mnie uratował świat”
  Mędrzec przyklęknął na jedno kolano i cicho pomodlił się w języku ki. Na jego pomarszczonej twarzy, zagościł uśmiech.
  - Dziękuję, Hamino.
  Mężczyzna sięgnął za pazuchę i wyciągnął pojedynczą Skalną Różę, którą położył przed obeliskiem.
  ***
  Opuszkami palców dotknąłem skamieniałego kwiatu. Był tak kruchy, że byle podmuch mógł połamać jego delikatną strukturę. Zielone żyłki rysowały się na liściach rośliny, przechodząc w czerwone wgniecenia, znajdujące się powyżej.
  - Dobrze się bawisz? – spytał dowódca.
  Pośpiesznie odwróciłem wzrok, spoglądając w twarz brodatemu mężczyźnie. Jego niebieskie oczy śledziły moje ruchy.
  - Oczywiście, że nie – pokręciłem głową.
  Kapitan wskazał dłonią miejsce w szeregu, a ja posłuchałem niemego rozkazu.
  - Żołnierze! – zaczął.
  Nigdy nie chciałem iść na wojnę, lecz zostałem do tego zmuszony.
  - Dziś jest ten dzień!
  Moim marzeniem był pokój, a nie walka.
  - By oddać swe życie!
  ***
  Gigantyczna postać unosiła się nad jeziorem.
  Posąg przedstawiał kwiat, którego powykręcane liście muskały taflę wody. Barwione szkło było głównym budulcem rzeźby.
  Owej wspaniałości nikt nie mógł dotknąć – gdyby tak się stało, twór zniknąłby. Mimo, że wykonany z kamienia był niezwykle delikatny i sami bogowie błagali by ludzie trzymali się od niego z daleka.
  I tak roślina rozrastała się, a jej przezroczyste ramiona sięgały niemal brzegów jeziora.

 Jednak nikt nie oglądał postaci. Wszyscy zapomnieli o jej istnieniu.




Grafiki źródło Google :)
muzyka tematyczna :) link

49 komentarzy:

  1. ciekawy post :)
    zapraszam do mnie szanellaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie piszesz. Podoba mi się!
    Też kiedyś pisałam książkę, ale to dawno ;) 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana masz talent, wykorzystaj go :) Czyta się Cię bardzo lekko. Jeśli wydasz książkę - jeden tom wyślij do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy dzięki to bardzo miłe 😃 ale jestemf acetem haha 😃

      Usuń
    2. Przepraszam, ale po pierwszej literce imienia trudno zgadnąć, a czytając tekst myślałam,że opowiada główny bohater fabuły. Nawet nie zwróciłam uwagi na nick - sorry ;)

      Usuń
    3. Haha nic się nie stało 😃 dziękuję jeszcze raz :)

      Usuń
  4. Ale poczytałabym coś od Ciebie- takiego Twojego własnego, z okładką z prawdziwego zdarzenia i z charakterystycznymi podziękowaniami na końcu. Przeładnie piszesz!

    Co u mnie? Ostatnia okazja na możliwość zostania nominowanym do Liebster Blog Award! Wystarczy skomentować najnowszy post, podając link do swojego bloga, by później ewentualnie zostać wylosowanym. Zapraszam serdecznie! :3

    http://hint-of-relief.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo mi miło :) moje szczenięce teksty ukażą się niedługo, ale nie jestem z nich dumny :) z czasem człowiek pisze inaczej 😃 dziękuję za kom :)

      Usuń
  5. Świetnie napisane :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł z tym pisaniem, od czegoś trzeba zacząć. Spodobało mi się. Życzę powodzenia ;)
    http://sadistic97.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba zakochałam się w Twoich postach, genialne! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny blog, dzięki za komentarz
    tak, praca w radiu jest bardzo ciekawa
    prowadzę audycje od października

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślałeś kiedyś nad wydaniem bloga pod postacią książki? Przemyśl to bo masz talent chłopaku!
    Pozdrawiam
    http://chamskakrolewna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) bardzo mi miło i pomysł też mega ciekawy :)

      Usuń
  10. Zgadzam się co do komentarza Marty! Powinieneś zacząć pisać książkę, bo nie dość, że masz zdolności to jeszcze chłopak z takim talentem to nie spodziewane!

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo :) cieszę się, że opowiadanie przypadło Ci do gustu :)

      Usuń
  11. Tez pisze ksiazke. Tak dla siebie w notatniku na tablecie. Uwielbiam to robic i chyba zaczne ja publikowac na blogu.

    veronica-veronique.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Świetne, naprawdę mi się podoba, a ty masz talent.
    Też piszę książkę i mam co niej kilka planów.
    Powodzenia i pozdrawiam,
    http://wearealive111.blogspot.com/2015/08/wakacje-2015.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Słowo pisane to sztuka i prawdą jest, że ciężko stworzyć coś, co się wyróżnia. Czegoś tak "chwytającego" czytelnika od razu jednak dawno nie widziałam. Oby tak dalej! :)

    jezwnalesniku.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow <3 dobry tekst. Zastanawiałam się kiedyś czy nie zacząć pisać, jednak na razie wystarcza i mój blog :)
    http://wgnadii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. super post ciekawei piszesz, milo się czyta twojego bloga:D
    zapraszam do nas http://styledivision1.blogspot.com/ i pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytając to skojarzylam sobie Władcę Pierścieni. Niezła wyobraźnia :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Powiem tyle, że wyczekuje premiery w księgarni. Jeśli ty nie wydasz kiedykolwiek książki to ja zwątpię w świat. Masz ogromny talent, wykorzystaj go!

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie http://liveeyourstyle.blogspot.com/
    +Mogłabym prosić o poklikanie w linki w ostatnim poście? Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  18. o ja cie! jestem pod ogromnym wrażeniem! Dawaj znać jak kiedyś wyjdzie coś twojego w okładce!

    OdpowiedzUsuń
  19. ciekawie piszesz i całkiem dobrze dobrane foty :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. wow, jestem pod wrażeniem Twojego pisania! :)
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś też pisałam książkę i udało mi się skończyć niestety ją wyrzuciłam czego żałuję. Bardzo fajny post, piszesz bardzo ciekawie. Jesteś kreatywną osobą ! Życzę pomysłów na dalszą pracę i trzymam kciuki za sukces <3
    www.fashionsiden.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo mi miło :D czasami tak jest, że ważne rzeczy się gubią :D

      Usuń
  22. Bardzo dobrze piszesz to na prawdę ciekawe, życzę ci szczęścia w pisaniu a może wydasz płytę ;)

    OdpowiedzUsuń